Industria cărnii: Producătorul CrisTim este optimist în privinţa creşterii cotei de exportur la mezeluri
Producătorul român de mezeluri CrisTim intenţionează să atingă o cotă de export de 30-40% în 2012, faţă de 12% la ora actuală, a anunţat, miercuri, directorul general al CrisTim, Radu Timiş, într-un seminar privind brandurile din industria alimentară.
„În prezent, avem o cotă de export de 12%, dar intenţionăm să ne orientăm mai mult pe export deoarece consumul pe piaţa internă a scăzut foarte mult în acest an şi cred că se va menţine la fel în următorii doi, trei ani. Pentru sfârşitul anului estimăm o cotă de export de 20-25%, astfel încât în 2012 să ne apropiem de 30-40 de procente”, a precizat Timiş, potrivit Agerpres.
La ora actuală, exporturile CrisTim sunt orientate către 12 ţări, respectiv către 63 de clienţi.
În acest an producătorul român de mezeluri intenţionează să atace piaţa Rusiei şi Coreei de Sud, dar şi Moldova.
„Anul acesta intrăm în Rusia şi Coreea de Sud. Rusia este o piaţă fabuloasă şi noi vrem să fim primii.Vom intra prin private label (n.r. produse CrisTim vândute sub marca proprie a unui lanţ de magazine) pentru că piaţa rusească este una închisă. Ca să iei autorizaţie îţi trebuie un an de zile, pentru că sunt foarte birocratici. Pe Coreea avem un partener important, care este încântat de relaţia preţ/calitate a produselor noastre. Eu sunt dispus să mă duc oriunde, şi în Patagonia, practic oriunde găsesc potenţial de export. Deocamdată aici am identificat potenţial foarte bun. Noi vrem şi în SUA, dar acolo mi-e greu că sunt bariere foarte mari”, a mai spus Timiş.
Acesta a precizat că produsele CrisTim intră sub brand propriu în ţările în care sunt comunităţi mari de români, precum Spania sau Italia, pentru că produsele CrisTim sunt recunoscute, dar în sistem private label în celelalte părţi. „Din cota de export de 12%, 11 procente sunt deţinute sub brand propriu şi doar 1% private label. Încercăm să vindem şi în Moldova, avem relaţii bune, dar intrăm pe cantităţi mai mici, 20-30 tone, pentru că este interesant că, deşi este o piaţă mică preţurile sunt ridicate”, a mai spus producătorul român de mezeluri.
CrisTim a deschis 35 de magazine proprii, dar în 2010 a luat decizia de a închide 15. Pentru 2011, intenţionează să deschidă în Bucureşti două supermarketuri. Potrivit estimărilor făcute de directorul general al firmei, cifra de afaceri a grupului va înregistrat în 2011 o creştere cu 10 procente faţă de 2010, când a obţinut 200 de milioane de euro, deşi la ora actuală are un minus de 6-7 %.
Potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown despre produsele de bază, CrisTim se află pe primul loc din punct de vedere al consumului, dar şi în preferinţele consumatorilor români de mezeluri cu procente de peste 24%. Piaţa mezelurilor din România este estimată la peste un miliard de euro anual, principalii jucători fiind CrisTim, Campofrio, Aldis şi Caroli.
Pe acelasi subiect:
- Industria cărnii: Luchi Georgescu lansează mezelurile economice „1 Mai”
- Numărul total de bovine sacrificate a crescut cu 2,5% în mai 2011; producţia de carne a fost în scădere
- Industria carnii: Caroli Foods isi inchide fabrica din Tulcea
- Industria carnii: Sacrificarile de bovine, porcine, ovine si caprine au crescut in 2010, potrivit INS
- Deficitul in comertul cu produse agroalimentare este in scadere – vezi statistici import export