Piaţa uleiului de gătit scade în valoare deşi este constantă în volum

| Actualitate | de

Etichete: , , , , ,

În acest an, piaţa uleiului de gătit a scăzut în valoare cu 5%, deşi a fost constantă în volum, în parte datorită orientării gospodăriilor către mărcile private, care au un preţ mai mic comparativ cu cel al mărcilor proprii ale jucătorilor de pe piaţă, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK, scrie Ziarul Financiar.

Anul trecut piaţa uleiului a fost evaluată între 270 şi 350 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF care au la bază consumul per capita şi preţul mediu al unei sticle. Segmentul mărcilor private creşte în volum, în principal datorită faptului că românii achiziţionează la nivel de gospodările mai mult ulei decât anterior, potrivit datelor GfK.

Cristian Ungureanu, director general şi director financiar al Bunge România, cel mai important jucător de pe piaţa uleiului, cu afaceri de 260 mil. euro anul trecut, în creştere de la 213,7 mil. euro în 2008, afirmă pe baza unor date GfK că România se numără printre ţările cu cel mai mare consum de ulei per capita din Estul Europei, fiind depăşită doar de Bosnia.

În iunie, el mai spunea că în ţara noastră consumul casnic de ulei alimentar îmbuteliat a crescut în 2009, atingând un nivel de peste 9 litri per capita. Mai mult, pentru acest an Ungureanu estima „o menţinere constantă a consumului. Chiar dacă, în general, consumatorii au tendinţa să cheltuie mai puţin, ei nu renunţă la produse de bază; ca urmare, produsele de bază şi, implicit, uleiul alimentar, vor fi prezente în continuare în coşul zilnic de cumpărături”. El nu face estimări şi pentru afacerile companiei, deoarece spune că luna decembrie este una importantă din punct de vedere al consumului, şi s-ar putea observa o modificare a cifrelor.

Ungureanu spune că piaţa uleiului din România este dominată de uleiul de floarea soarelui, însă se poate observa o „apetenţă din ce în ce mai crescută pentru uleiul de măsline. Piaţa uleiului de măsline este încă mică în volum”. Bunge este prezent pe acest segment cu Floriol, uleiul de măsline al companiei fiind produs în Spania. În portofoliul Bunge sunt incluse următoarele produse Floriol pe segmentul premium, Unisol şi Ulvex pe segmentul mainstream şi Raza şi Rumen pe segmentul de preţ economic.

Care este opinia ta?

Pe acelasi subiect:

FORUM

05.03.2020 - 12:35
Anonim spune: Sunt foarte interesat de ceea ce oferiți și aș aprecia un apel pentru mai multe informații. Numarul meu este 0905286325 raspunde

14.02.2020 - 12:14
Anonim spune: Sunt foarte interesat de ceea ce oferiți și aș aprecia un apel pentru mai multe informații. Numărul meu este 0905287606. raspunde

25.01.2020 - 5:00
Anonim spune: Am pus feromoni si i -am atras din toata pasunea.De cinci ani nj ne ramane un fruct ña livada .Cu insecticid mor dupa ce mananca florile chimizate.Jale fac !!! raspunde

06.11.2019 - 2:32
Georgi spune: Am si eu o mica ferma de iepuri mat interesa cit oferiți pe kg si ce rase cumpărați sa ma contactati 0754431439 raspunde

07.05.2019 - 10:05
Bejan gheorghe spune: As dori sa imi spuneti informatii despre abatorul dumneavoastra raspunde

28.04.2019 - 5:20
Nelu spune: Intr. O livada de 7 ha de par am pus 3000 cutii ieftine din plastic, de culoare albastra, 1l capacitate, pe care le. Am umplut cu apa in care am pus lenor pentru rufe, cu mirosuri de diferite flori, Cutiile din plastic folosite la ciuperci, se gasesc in comert, la pretul de 200 lei, 900 cutii. In primul an am pescuit aprox. 40.000 gandaci parosi. In al doilea an s. Au redus la 2 sau 3000 pentru ca nu a mai avut cine depune oua in sol si nu s. Au mai inmultit. Sper ca anul urmator sa fie inttr. Un numar care nu conteaza. Solutia este deci reducerea an de an a populatiei de gandaci pana la disparitia lor, alta solutie nu exista. Daca sint prea multi, intr. Un an culesul manual poate da roade. Succes, merita incercat, eu i. Am invins, la 30 ha livada, sunt atat de putini ca nu conteaza. M. A costat 600 lei caserolele 60 lei lenor si salariul a 3 oameni timp de 2 zile raspunde