Afacerile Grupului Agricola Bacău au crescut cu 10% în trimestrul I

| Companii | de

Etichete: , , , , , ,

În primul trimestru al anului 2011, Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri estimată la aproximativ 104,850 mil. lei, cu 10% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată în primul trimestru al anului 2010 (95,407 mil. lei).

Rezultatele înregistrate în prima parte a anului sunt în linie cu obiectivele stabilite la începutul anului. Agricola Bacău şi-a bugetat pentru 2011 o creştere a cifrei de afaceri cu 7% la carnea de pasăre, 19% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate, respectiv o menţinere la categoria ouă consum.

Vânzările de carne de pui au crescut în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu anul 2010, cu 39% în volum, respectiv cu 48% în valoare.

“Creşterile semnificative pe care le înregistrăm în primul trimestru al acestui an la carnea de pasăre sunt explicabile deoarece în perioada similară a anului trecut industria noastră a trecut prin cele mai dificile momente: eliminarea subvenţiei, preţuri în scădere, stocuri în creştere. Piaţa scăzuse cu circa 18% în volum şi valoare. Iar când am conştientizat că piaţa nu acceptă majorarea firească a preţului la carnea de pui, în aprilie anul trecut am decis să implementăm un program de creştere semnificativă a cantităţilor vândute, cu scopul de a eficientiza activitatea”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.

Vânzările de salamuri crude uscate, obţinute la Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacău, au înregistrat în trimestrul I faţă de perioada similară a anului trecut, creşteri semnificative: 25% în volum şi, respectiv, 23% în valoare. Această performanţă a fost înregistrată chiar dacă piaţa categoriei a scăzut cu câteva procente.

În această categorie, Salamul de Sibiu Agricola Bacău continuă să-şi consolideze poziţia de lider în total segment Salam Sibiu comercializat pe piaţa din România, pe care o deţine din iunie 2009. Astfel, conform măsurătorilor din decembrie 2010 – ianuarie 2011, acesta a atins o cotă valorică de 42%, conform MEMRB România.

În cazul vânzărilor de preparate fierte afumate, Salbac a înregistrat uşoare scăderi, respectiv – 5% în volum şi – 2% în valoare, în linie cu tendinţa pieţei acestor produse.

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, pe fondul lansărilor de produse refrigerate, în primul trimestru s-a înregistrat o creştere în volum a vânzărilor cu 19% şi o majorare valorică de 32%, pe fondul unui avans de 11% a preţului mediu de vânzare a acestor produse.

Şi vânzările de produse vegetale, în perioada Postului de Paşte, au înregistrat creşteri de 49%, comparativ cu perioada similară de anul trecut.

La categoria ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a raportat o scădere de 20% a vânzărilor. Motivaţia este creşterea masivă a importurilor care concurează neloial producătorii autohtoni.

„După eliminarea subvenţiilor anul trecut, industria de profil se confruntă în continuare cu o mare presiune din punct de vedere al costurilor aferente materiei prime. Deşi cheltuielile cu principalele resurse (cerealele) au crescut în 2011 în medie cu 120% faţă de 2009, preţul cărnii de pasăre s-a majorat în acest an cu doar 11% faţă de anul trecut, fiind încă mai mic cu 3 procente faţă de preţul mediu din 2009. În condiţiile în care materiile prime au o pondere de peste 50% în formarea preţului final, impactul negativ al scumpirii resurselor în costul kilogramului de carne este de 27%, în 2011 faţă de 2009. Matematic, astăzi carnea de pasăre ar trebui să fie cu 27% mai scumpă decât în 2009 pentru ca producătorii să-şi consolideze marja netă care şi aşa nu era foarte mare. În aceste condiţii, pentru o echilibrare a situaţiei producătorilor autohtoni este nevoie de măsuri economice active care să determine reducerea preţului la resursele de bază”, a precizat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Care este opinia ta?

Pe acelasi subiect:

FORUM

05.03.2020 - 12:35
Anonim spune: Sunt foarte interesat de ceea ce oferiți și aș aprecia un apel pentru mai multe informații. Numarul meu este 0905286325 raspunde

14.02.2020 - 12:14
Anonim spune: Sunt foarte interesat de ceea ce oferiți și aș aprecia un apel pentru mai multe informații. Numărul meu este 0905287606. raspunde

25.01.2020 - 5:00
Anonim spune: Am pus feromoni si i -am atras din toata pasunea.De cinci ani nj ne ramane un fruct ña livada .Cu insecticid mor dupa ce mananca florile chimizate.Jale fac !!! raspunde

06.11.2019 - 2:32
Georgi spune: Am si eu o mica ferma de iepuri mat interesa cit oferiți pe kg si ce rase cumpărați sa ma contactati 0754431439 raspunde

07.05.2019 - 10:05
Bejan gheorghe spune: As dori sa imi spuneti informatii despre abatorul dumneavoastra raspunde

28.04.2019 - 5:20
Nelu spune: Intr. O livada de 7 ha de par am pus 3000 cutii ieftine din plastic, de culoare albastra, 1l capacitate, pe care le. Am umplut cu apa in care am pus lenor pentru rufe, cu mirosuri de diferite flori, Cutiile din plastic folosite la ciuperci, se gasesc in comert, la pretul de 200 lei, 900 cutii. In primul an am pescuit aprox. 40.000 gandaci parosi. In al doilea an s. Au redus la 2 sau 3000 pentru ca nu a mai avut cine depune oua in sol si nu s. Au mai inmultit. Sper ca anul urmator sa fie inttr. Un numar care nu conteaza. Solutia este deci reducerea an de an a populatiei de gandaci pana la disparitia lor, alta solutie nu exista. Daca sint prea multi, intr. Un an culesul manual poate da roade. Succes, merita incercat, eu i. Am invins, la 30 ha livada, sunt atat de putini ca nu conteaza. M. A costat 600 lei caserolele 60 lei lenor si salariul a 3 oameni timp de 2 zile raspunde