Cum pot să vândă micii producători brânzeturile la tarabă
Condițiile de comercializare a brânzeturilor de către micii producători în piețe și în târgurile alimentare au la bază Ordinul ANSVSA nr.111/2008 care prevede că aceștia trebuie să fie înregistrați sanitar veterinar.
Laptele crud care este destinat vânzării directe sau prelucrării în brânzeturi provine de la animale sănătoase, care nu suferă de boli ce pot fi transmise la om prin intermediul laptelui, crescute în ferme/ exploatații autorizate/ înregistrate sanitar veterinar;
Micii producători care vând direct lapte crud și produse din lapte către consumatorul final în piețele agroalimentare și târguri trebuie să dețină carnete de sănătate pentru animalele de la care provine laptele.
Brânzeturile destinate comercializării de către micii producători sunt expuse la vânzare în spații special amenajate din piețe agroalimentare și târguri, în vitrine destinate acestui scop, în recipiente (tăvi) confecționate din materiale necorodabile, ușor de curățat și igienizat (plastic, ceramică, inox).
Brânzeturile sunt protejate corespunzător împotriva contaminării pe durata transportului și a expunerii la vânzare către consumatorul final (de exemplu: în recipiente din material plastic, pungi din plastic etc).
În cazul în care transportul și păstrarea brânzeturilor în vederea vânzării directe către consumatorul final se realizează în recipiente confecționate tradițional din lemn (puțini), acestea trebuie să fie curate și identificate corespunzător, pentru prevenirea contaminării și asigurarea trasabilității produselor;
Comercializarea brânzeturilor în piețele agroalimentare și târguri se va face numai în ambalaje de desfacere corespunzătoare de unică folosință (pungi de plastic alimentare, hârtie cerată alimentară), sau alte tipuri de recipiente curățate și igienizate corespunzător;
Micii producători de produse lactate trebuie să asigure trasabilitatea brânzeturilor prin utilizarea unor metode de identificare/ etichetare, care să conțină mențiuni referitoare la denumirea produsului, numele producătorului, locul producerii, data obținerii, cum ar fi:
- Aplicarea pe ambalajul de transport sau desfacere a unor etichete adezive;
- Utilizarea de pungi imprimate;
- Afișarea, în momentul expunerii la vânzare și pe toată perioada comercializării, a unor informații înscrise pe tăblițe și/ sau panouri aplicate deasupra sau în dreptul produsului prezentate.
Pe acelasi subiect:
- Noutăți legislative în industria laptelui
- Cei mai importanți producători de lapte se întâlnesc pe 20 mai la Convenția Națională a Laptelui
- Subvenții 2014: Câte proiecte s-au depus pentru achiziția de tancuri de răcire a laptelui
- Dairy Herd Management – cum este implementat sistemul într-o fermă de vaci de lapte
- Crescătorii de oi atrag atenția: În magazine se vinde brânză contrafăcută