Filiera dialogului intre producatori si retaileri, in sectorul legume fructe
Peste 130 de persoane, reprezentand Ministerul Agriculturii, APIA, producatori si grupuri de producatori locali, marile retele de retail, importatori, procesatori, consultanti si cercetatori de piata au dezbatut aprins cele mai spinoase probleme ale pietei de legume si fructe proaspete, cu ocazia Conferintei Nationale intitulate „Perspective pe piata de legume-fructe”. Evenimentul organizat de revista Modern Buyer a avut loc pe data de 23 noiembrie 2010, la Bucuresti.
Evenimentul a fost apreciat de cei prezenti drept o premiera absoluta pentru domeniul atat de ingust al produselor proaspete. Cel mai important obiectiv al dezbaterilor, care s-au prelungit pe durata a sase ore, a fost identificarea oportunitatilor de colaborare intre producatorii romani si marii retaileri prezenti pe piata romaneasca. Regasiti mai jos tematicile dezbatute, opiniile participantilor si concluziile desprinse la finalul evenimentului.
A fi sau a nu fi grup de producatori?
Iata doar una dintre primele intrebari la care reprezentantii Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) au incercat sa raspunda publicului. Irina Creanga, Consilier pentru Afaceri Europene in cadrul Ministerului Agriculturii, a explicat ca in randul producatorilor romani exista o oarecare reticenta la ideea de asociere. Potrivit datelor furnizate de aceasta, in Romania exista doar 17 grupuri si o organizatie de producatori, recunoscute preliminar. In acelasi timp, numarul producatorilor persoane fizice si juridice se ridica la 153. Suprafata medie de cultura/producator este de 23,57 ha. Obligatia de a tine o contabilitate centralizata, plata taxelor si impozitelor sau obligatia de a comercializa cel putin 75% din productie prin intermediul grupului explica, in parte, aceasta reticenta. Exista insa beneficii foarte importante pe care producatorii le au in cazul in care decid sa lucreze in structuri organizate, dupa cum explica oficialul MADR:
– pot raspunde provocarilor pietei si exigentelor retelelor de distributie;
– au acces la mijloace tehnice, ceea ce s-ar putea traduce prin modernizarea activitatilor si a mijloacelor tehnice;
– pot apela la formele de sprijin disponibile, precum achizitionarea de echipamente la preturi avantajoase;
– au o putere de negociere crescuta.
Citeste mai mult in Modern Buyer
Pe acelasi subiect:
- Percheziții la evazioniștii din sectorul legume-fructe din Prahova și Ilfov
- De ce nu ajung legumele româneşti în supermarket? Ministrul spune că organizarea producătorilor lasă de dorit
- Taxarea inversa se va aplica si in sectorul legume-fructe
- Camelia Sucu, detinatorul Pietei de Gros din Berceni: Cred in potentialul agriculturii romanesti
- DSVSA Olt garantează pentru calitatea legumelor şi fructelor din jude