Camelia Sucu, detinatorul Pietei de Gros din Berceni: Cred in potentialul agriculturii romanesti
In Romania, pietele de gros au devenit o raritate. Cu toate acestea, actuala proprietara a Pietei de Gros din Bucuresti, Camelia Sucu, crede cu tarie ca modelul de business al europenilor poate fi aplicat si pe piata romaneasca. Aceasta a declarat, intr-un interviu acordat revistei Modern Buyer, ca este increzatoare in potentialul agriculturii romanesti.
Ce v-a determinat sa investiti intr-un domeniu atat de dificil cum este piata de legume si fructe?
Cred in potentialul agriculturii romanesti. Acesta trebuie insa valorificat. In ciuda dificultatilor si obstacolelor actuale, cred ca pe viitor fermierii romani vor reusi sa se asocieze, sa obtina finantari europene si sa creeze un model de business similar cu al agricultorilor din Europa. Vreau sa aduc aceasta piata la standarde europene pentru a oferi producatorilor romani conditii civilizate in care sa-si valorifice marfa.
Ce intelegeti, mai exact, prin conditii europene?
Am vizitat, si voi continua sa o fac, mai multe piete similare din alte tari, pentru a vedea cum arata o piata de gros construita si organizata la standarde europene. In Barcelona, de pilda, piata de gros se intinde pe aproape 90 de hectare, lucreaza cu cateva sute de producatori nationali si importa tori, iar oferta este grupata pe ca tegorii de produse: legume si fructe, peste si fructe de mare, carne sau flori. Este incredibil cat de bine sunt organizati. Modelul de afaceri este simplu, dar foarte eficient.
Cati chiriasi aveti in acest moment si ce intentionati sa faceti pe viitor?
Astazi avem 80 de chiriasi (food si non food) si trei hale a cate 4.100 de mp fiecare. Mai exista un spatiu in care a functionat o hala de frig, insa ea a ars inainte de a cumpara eu Piata de Gros.
Am analizat, cu ajutorul evaluatorilor, stadiul in care se afla piata, sa vedem ce mai e bun si ce nu. Deocamdata, am angajat o firma de paza si una de salubritate, pentru ca locul sa nu se degradeze si pentru a asigura conditii civilizate actualilor chiriasi.
Revenind la chiriasi, in primele luni dupa achizitie, a trebuit sa stam de vorba cu acestia, sa-i linistim si sa le explicam proiectele noastre de viitor. Pe termen scurt, doresc sa imi fac o echipa cu ajutorul careia sa implementam o strategie comerciala si de marketing, in asa fel incat sa atragem noi producatori care sa-si vanda marfa prin noi.
Doua lucruri trebuie reconstruite: traficul si clientii. Cautam producatori individuali pentru a-i atrage in proiectul nostru. In aceasta directie se indreapta eforturile mele.
Citeste mai mult in Modern Buyer
Pe acelasi subiect:
- Percheziții la evazioniștii din sectorul legume-fructe din Prahova și Ilfov
- De ce nu ajung legumele româneşti în supermarket? Ministrul spune că organizarea producătorilor lasă de dorit
- Taxarea inversa se va aplica si in sectorul legume-fructe
- DSVSA Olt garantează pentru calitatea legumelor şi fructelor din jude
- Tabără: Cultivatorii de castraveţi din România vor fi despăgubiţi în cel mult o lună