agromonitor: UE contribuie cu 23 de milioane EUR la promovarea produselor agricole în Uniunea Europeană și în țările terțe

UE contribuie cu 23 de milioane EUR la promovarea produselor agricole în Uniunea Europeană și în țările terțe

| Financiar, Fonduri europene | de

Etichete: , ,

Comisia Europeană a aprobat 20 de programe destinate să promoveze produsele agricole în Uniunea Europeană și în țările terțe.

Programele, care în marea lor majoritate au o durată de trei ani, sunt prevăzute cu un buget total de 46,5 milioane EUR, la care UE contribuie cu 23,3 milioane EUR. Programele selectate acoperă diverse categorii de produse, cum ar fi produsele de calitate (DOP, IGP și STG), produsele ecologice, fructe și legume proaspete, vinuri, lapte și produse lactate, flori, fructe și legume prelucrate, cereale și orez procesate, etichetarea ouălor, precum și combinațiile de diferite categorii de produse.

Țările terțe și regiunile vizate sunt: America de Nord, Rusia, China, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est, India, America Latină, Norvegia, Azerbaidjan, Belarus și Turcia.

Măsurile finanțate pot consta în relații publice, campanii de promovare sau de publicitate, care subliniază în mod deosebit avantajele produselor din UE, în special în ceea ce privește calitatea, siguranța și igiena produselor alimentare, calitatea nutritivă, etichetarea, bunăstarea animalelor sau metodele de producție care respectă mediul înconjurător. Aceste măsuri pot acoperi, de asemenea, participarea la evenimente și târguri, campaniile de informare cu privire la sistemul UE de denumiri de origine protejate (DOP), indicații geografice protejate (IGP) și specialități tradiționale garantate (STG), informațiile privind sistemele de calitate și de etichetare ale UE și privind agricultura ecologică, precum și campaniile de informare privind sistemul UE al vinurilor de calitate produse în regiuni determinate (v.c.p.r.d).

UE finanțează până la 50% din costul acestor măsuri (până la 60% în cazul programelor de promovare a consumului de fructe și legume în rândul copiilor sau în cazul celor referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de băuturi alcoolice și la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool), restul costurilor fiind suportate de către organizațiile profesionale/interprofesionale care au propus programele respective și, în unele cazuri, de asemenea, de către statele membre în cauză.

Pentru a participa, organizațiile profesionale interesate își prezintă propunerile statelor membre — există două perioade de depunere. Statele membre trimit apoi Comisiei lista propunerilor pe care le-au selecționat, împreună cu o copie a fiecărui program. După aceea, Comisia evaluează programele și decide dacă acestea sunt eligibile.

Care este opinia ta?

Pe acelasi subiect:

publicitate - Agromonitor ofera publicitate prin banner sau linkuri platite in aceasta pagina. Tarife promotionale! Mai multe detalii aici!

Newsletter

Trimitem un singur email pe zi, de luni până vineri.

FORUM

28.06.2017 - 10:19
marian spune: isi bat joc de crescatori raspunde

16.06.2017 - 1:25
Madalin spune: Cati litri are rezervorul? raspunde

23.05.2017 - 11:19
Madalin spune: Buna ziua, doresc sa investesc intr-o ferma de iepuri numai ca ma lovesc, ca si marea majoritatea de cea mai mare problema ci anume piata de desfacere. Acesta este singurul impediment care ma impiedica in acest moment sa investesc intr-o astfel de ferma. Daca imi poate da cineva un sfat in acest sens il primesc cu mare drag. O zi buna raspunde

20.04.2017 - 12:38
Nicolae spune: Bună ziua! Aș dori să știu dacă exista abator de iepuri în românia,Și ce rase se primesc! raspunde

18.04.2017 - 8:24
Aura Stefanescu spune: Foarte interesant subiectul. Doresc sa primesc articolul complet. Mulțumesc frumos, Aura Stefanescu raspunde

17.04.2017 - 5:19
nicusor spune: exportul e singura varianta,sau eu as fi dispus sa ne unim cativa si sa facem un abator,de bani nu ar fi o problema,varianta e punctele de desfacere din abator mai departe raspunde

publicitate agromonitor