agromonitor: Informații la zi privind plata impozitelor de către persoanele fizice

Informații la zi privind plata impozitelor de către persoanele fizice

| Financiar, Impozite şi taxe | de

Etichete: , ,

Formularele privind deciziile de impunere anuală pentru venituri realizate de persoane fizice și pentru contribuțiile de asigurări sociale de sănătate datorate de acestea, transmise contribuabililor începând cu 1 iulie 2014, vor conține o serie de informații care să faciliteze plata obligațiilor fiscale.

Măsura face parte din strategia Ministerului Finanțelor Publice și ANAF de îmbunătățire a relației cu contribuabilului și de încurajare a conformării la plată.

„Avem o nouă abordare în relația contribuabilului cu administrația fiscală, bazată pe deschidere instituțională, respect și flexibilitate. Prin măsurile de simplificare a modalităților de plată și încurajarea utilizării mijloacelor alternative, moderne, de plată a obligațiilor fiscale suntem consecvenți strategiei stabilite la începutul mandatului de promovare a unei relații corecte cu contribuabilul”, a afirmat ministrul Finanțelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Astfel, fiecare decizie de impunere va conține informații privind: codul de identificare fiscală a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzătoare obligației de plată, codul IBAN în care trebuie efectuată plata, suma pe care contribuabilul o are de plătit și o rubrică de explicații.

De asemenea, pe decizia de impunere vor fi incluse informații privind modalitățile de plată:

  • în numerar, la Trezorerie;
  • prin mandat poștal, la subunitățile poștale ale CN Poșta Română S.A;
  • prin virament, utilizând ordinul de plată, din contul propriu deschis la o instituție de credit din România, inclusiv cel emis prin sisteme de plată electronică de tip internet banking;
  • prin virament, utilizând contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice. Nomenclatorul conturilor de venituri bugetare în care pot fi achitate sume prin intermediul contului tranzitoriu de către persoanele fizice se regăsește pe site-ul ANAF.

Aceste reglementări fac referire la următoarele formulare:

250 „Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice”

251 „Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din străinătate de persoanele fizice”

260 „Decizie de impunere privind plățile anticipate cu titlu de impozit pe venit/ contribuții de asigurări sociale de sănătate, precum și privind obligațiile de plată cu titlu de contribuții de asigurări sociale”

630 „Decizie de impunere anuală pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate”

650 „Decizie de impunere privind plățile anticipate cu titlu de contribuții de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinței bunurilor”.

Modificările introduse vizează îmbunătățirea relației cu contribuabilul și simplificarea modalităților de plată.

În acest context, a fost promovată de MFP, OUG 40/ 2014, care stabilește premisele comunicării în format electronic între contribuabil și autoritățile fiscale. În scopul dezvoltării unui sistem de comunicare electronică între contribuabili și organele fiscale, actul normativ introduce posibilitatea emiterii și comunicării actelor administrative fiscale și a altor acte procedurale (notificări, înștiințări, certificate de atestare fiscală, etc.) și în formă electronică.

Un alt element de noutate al actului normativ vizează transmiterea, în format electronic, de către ANAF, la solicitarea altor autorități publice, a documentelor privind situația fiscală a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesară deplasarea contribuabilului pentru preluarea și depunerea documentelor solicitate de autoritățile publice. De exemplu, în anul 2013, administrațiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverințe de venit tipărite. Printre efectele acestei măsuri se regăsesc reducerea costurilor de administrare fiscală și asigurarea celerității în soluționarea cererilor contribuabililor.

MFP și ANAF au în lucru, de asemenea, un proiect care să permită accesul rapid și fără costuri al persoanelor fizice la propriile informații fiscale virtuale, prin intermediul unei aplicații care va fi pusă la dispoziția contribuabilului. Într-o primă etapă, va fi implementat un proiect-pilot pentru regiunea București-Ilfov, urmând că ulterior acesta să fie extins la nivel național. Prin intermediul acestei aplicații, contribuabilul — persoană fizică va putea afla obligațiile de plată către fisc și, în același timp, va avea posibilitatea de a verifica dacă angajatorul a declarat sumele datorate către bugetele de asigurări sociale aferente nivelului veniturilor pe care le-a primit.

Care este opinia ta?

Pe acelasi subiect:

publicitate - Agromonitor ofera publicitate prin banner sau linkuri platite in aceasta pagina. Tarife promotionale! Mai multe detalii aici!

Newsletter

Trimitem un singur email pe zi, de luni până vineri.

FORUM

20.04.2017 - 12:38
Nicolae spune: Bună ziua! Aș dori să știu dacă exista abator de iepuri în românia,Și ce rase se primesc! raspunde

18.04.2017 - 8:24
Aura Stefanescu spune: Foarte interesant subiectul. Doresc sa primesc articolul complet. Mulțumesc frumos, Aura Stefanescu raspunde

17.04.2017 - 5:19
nicusor spune: exportul e singura varianta,sau eu as fi dispus sa ne unim cativa si sa facem un abator,de bani nu ar fi o problema,varianta e punctele de desfacere din abator mai departe raspunde

09.04.2017 - 8:29
nedelcu spune: ave-ti ceva concret pentru conbatere, raspunde

08.04.2017 - 12:55
Mariana spune: urgent vrea sa cumpar carne de iepure pt pasti ! raspunde

05.04.2017 - 4:45
Vlădusel Bogdan spune: Bogdan Bună ziua sunt crescător de iepuri şi aşi vrea să colaborez cu un abator autorizat din românia , vreau să dezvolt ferma de iepuri dacă am o bază , Aştept răspuns : la nr de tel 0761019624 raspunde

publicitate agromonitor