agromonitor: Fonduri europene: MADR va transmite Comisiei până pe 15 iunie programele de informare și promovare pentru produse agroalimentare

Fonduri europene: MADR va transmite Comisiei până pe 15 iunie programele de informare și promovare pentru produse agroalimentare

| Financiar, Fonduri europene | de

Etichete: ,

Ministerul Agriculturii a încheiat în luna aprilie apelul pentru depunerea propunerilor de programe de informare şi promovare pentru produse agroalimentare pe piaţa internă şi în ţări terţe.

Acesta s-a adresat organizaţiilor profesionale şi interprofesionale reprezentative din sectorul agroalimentar care doresc să își promoveze produsele cu ajutorul fondurilor europene.

Programele preselectate la nivel naţional vor fi înaintate până la data de 15 iunie 2014 spre evaluare şi selecţie finală Comisiei Europene, care va decide până cel târziu la 15 noiembrie 2014 asupra listei programelor reţinute în vederea participării financiare a Uniunii.

Fonduri europene pentru promovarea produselor agricole

Comisarul european pentru agricultură, Dacian Cioloș, a amintit săptămâna trecută că există fonduri europene pentru promovarea produselor agricole și i-a îndemnat pe producătorii români să se asocieze pentru a putea livra în marile rețele de magazine, atât pe piața internă cât și pe cea comunitară.

Potrivit ghidului de accesare a sprijinului financiar acordat pentru promovarea produselor agricole pe piața internă și în țări terțe, bugetul național susține diferența de 30% din valoarea programelor, iar MADR are prevăzută pentru acest an o sumă de 500.000 de euro. Sectoarele și produsele eligibile la cofinanțare din bugetul național pe piața UE sunt fructele și legumele proaspete sau procesate, care au un buget de 120.000 de euro, respectiv de 140.000 de euro, vinurile cu denumire de origine protejată sau indicație geografică protejată cu 120.000 de euro și produsele lactate cu un buget similar de 120.000 de euro.

Produsele eligibile pentru promovarea în țări terțe sunt carnea de vită sau de porc proaspătă sau refrigerată, preparate alimentare pe bază de aceste produse, carne de pasăre de calitate, produse lactate, ulei de măsline și măsline de consum, vinuri cu denumire de origine protejată sau indicație geografică protejată, plante vii și produse de horticultură, băuturi spirtoase cu indicație geografică protejată, fructe și legume proaspete sau procesate sau produse provenind din agricultura ecologică, produse procesate pe baza de cereale și orez, in textil sau carne de oaie.

Promovarea în țări terțe se poate face în zone geografice precum America de Nord, America Latină, Asia de Sud-Est, Orientul Apropiat și Mijlociu și Africa, respectiv în 24 de țări terțe. Programele de promovare se realizează pe o perioadă de cel puțin un an și de cel mult trei ani de la data intrării în vigoare a contractului încheiat cu APIA și organizația a cărui program a fost selectat de UE. Programul se împarte în etape de 12 luni.

Care este opinia ta?

Pe acelasi subiect:

publicitate - Agromonitor ofera publicitate prin banner sau linkuri platite in aceasta pagina. Tarife promotionale! Mai multe detalii aici!

Newsletter

Trimitem un singur email pe zi, de luni până vineri.

FORUM

28.06.2017 - 10:19
marian spune: isi bat joc de crescatori raspunde

16.06.2017 - 1:25
Madalin spune: Cati litri are rezervorul? raspunde

23.05.2017 - 11:19
Madalin spune: Buna ziua, doresc sa investesc intr-o ferma de iepuri numai ca ma lovesc, ca si marea majoritatea de cea mai mare problema ci anume piata de desfacere. Acesta este singurul impediment care ma impiedica in acest moment sa investesc intr-o astfel de ferma. Daca imi poate da cineva un sfat in acest sens il primesc cu mare drag. O zi buna raspunde

20.04.2017 - 12:38
Nicolae spune: Bună ziua! Aș dori să știu dacă exista abator de iepuri în românia,Și ce rase se primesc! raspunde

18.04.2017 - 8:24
Aura Stefanescu spune: Foarte interesant subiectul. Doresc sa primesc articolul complet. Mulțumesc frumos, Aura Stefanescu raspunde

17.04.2017 - 5:19
nicusor spune: exportul e singura varianta,sau eu as fi dispus sa ne unim cativa si sa facem un abator,de bani nu ar fi o problema,varianta e punctele de desfacere din abator mai departe raspunde

publicitate agromonitor